پديده اي به نام عايق صدا اتاق

تعمير تلويزيون ايكس ويژن

پديده اي به نام عايق صدا اتاق

۱۰ بازديد

عايق صدا اتاق يكي از بهترين روش ها براي افزايش آرامش محيط و كنترل سروصدا بوده كه با آن مي توان حتي نم و رطوبت خانه را هم پوشاند. بهتر است بدانيد روش هاي ساده تري هم وجود دارد كه مي توانيد با انجام آن ها تا حدودي اتاق هاي منزلتان را عايق صدا كنيد. با اين چند روش ساده، شما مي توانيد سروصداي محيط را به حداقل برسانيد.

۱- پوشاندن درزهاي درب و پنجره

درزهاي پنجره تاثير بسياري را در انتقال صدا دارد؛ در نهايت شما مي توانيد با پوشاندن درز پنجره ها به اندازه زيادي جلوي ورود صدا را بگيريد و عايق صدا ايجاد كنيد. براي اين كار مي توانيد از درزگيرهاي پلاستيكي كمك بگيريد. توجه كنيد پايين درب هاي منزل خود را هم مي توانيد با كمك فوم هاي پلاستيكي بپوشانيد و با اين كار، تا حد بسياري انتقال صوت را به حداقل رسانيد. پوشش هاي پلاستيكي بهترين انتخاب براي پوشاندن درزهاست، به علاوه مي توانيد در صورت نبود آن ها از چند تكه چوب هم كمك بگيريد.

۲- استفاده از پنل هاي عايق صدا

همانطور كه در ابتداي مطلب خوانديد، پنل هاي بسياري در بازار وجود دارد كه با نام عايق صدا به فروش مي رسد. اين نوع پنل ها مي تواند به اندازه زيادي از ورود و خروج صدا به بيرون از منزل پيشگيري كند، براي همين هم انتخاب بسيار مناسبي است. توجه كنيد نصب اين نوع پنل ها هم بسيار آسان بوده و خودتان مي توانيد به تنهايي اين كار را انجام دهيد. بعضي از اين نوع پنل ها چسب هايي دارند كه به راحتي روي ديوار قرار مي گيرند و بعضي ديگر را هم مي توانيد با كمك پيچ روي ديوار فيكس كنيد.

۳- نصب پرده هاي ضخيم عايق صدا اتاق

يكي از روش هايي كه مي تواند ميزان ورود صدا به منزل شما را كم كند، استفاده از پرده هاي ضخيم است. براي اين منظور، بايد پرده هايي را انتخاب كنيد كه بتواند تمامي بخش ها از سقف تا زمين را بپوشاند. همينطور بايد در زمان خريد پرده حتما ضخامت آن را هم در نظر بگيريد. مسلما پرده با ضخامت بالاتر مي تواند مقاومت بسيار بيشتري در برابر ورود صدا داشته باشد.

۴- كمدهاي بزرگ

از ديگر مواردي كه مي توان از آن به عنوان عايق صدا استفاده كرد، كمدهاي بزرگ يا دكورهاي سراسري روي ديوار است. شما مي توانيد با كمك اين وسايل، علاوه بر زيبا سازي منزل سروصداي محيط را كاهش دهيد. براي مثال مي توانيد يك كتابخانه بزرگ روي ديوار مشترك خود در ساختمان قرار دهيد. با اين كار، هم دكوراسيون جذابي را براي خانه خود چيده ايد و هم به اندازه زيادي از انتقال صدا پيشگيري كرده ايد.

۵- استفاده از فرش و پدها

هم اكنون بيشتر كف خانه هاي از سراميك، چوب و پاركت ساخته مي شوند كه در زمان برخورد وسايل يا عبور افراد، از آن ها صدا توليد مي شود. مسلما استفاده از قالي در منزل مي تواند اين انتقال صدا را كم كند. شما مي توانيد براي كاهش صداي بيشتر در زير قالي از پد يا فوم كمك بگيريد. تركيب فوم و فرش مثل عايق صدا عمل كرده و در عايق صدا اتاق و ميزان انعكاس صدا تاثير بسياري دارند.

۶- رنگ كردن ديوارها

شايد نتوانيد تصورش را هم بكنيد؛ اما رنگ آميزي ديوارها مي تواند باعث عايق شدن منزل شما شود. شما مي توانيد با رنگ كردن ديوارهاي منزل از انتقال صدا پيشگيري كنيد. البته بايد در زمان خريد رنگ توجه كنيد و رنگ هايي را خريداري كنيد كه قدرت جذب صوت بالاتري داشته باشند.

۷- نصب شيشه دوجداره

شيشه ها يكي از مهم ترين مواردي مي باشند كه مي توانند ميزان انتقال صدا را كم و زياد كنند. شيشه هاي معمولي به راحتي صدا را از خود عبور مي دهند؛ براي همين براي كاهش انتقال صدا بايد از نمونه هاي چند جداره كمك بگيريد. هم اكنون بسياري از خانه ها براي عايق بندي منزل خود از شيشه هاي دوجداره استفاده مي كنند. عايق كاري پنجره از بهترين روش كاهش ميزان صداي ورودي به خانه است.

۸- استفاده از چسب عايق صدا اتاق

اتاق هاي منزل شما درزهاي زيادي دارد كه نمي توانيد با كمك درزگيرها آن را بپوشانيد. يكي از بهترين راه هايي كه مي توانيد با كمك آن درزهاي كوچك را هم بپوشانيد، استفاده از چسب چوب است. با كمك چسب چوب مي توانيد كوچكترين درزها را هم بپوشانيد و مسير انتقال صدا را مسدود كنيد.

۹- نصب درب ورودي ضخيم

يكي از راه هاي عايق صدا كردن اتاق خانه، استفاده از درب هاي چوبي با جرم بالاست. با جايگزين كردن درب منزل خود با يك درب چوبي سنگين مسلما متوجه آرامش بيشتر و كاهش سر و صدا خواهيد شد. با اين حال اگر نمي خواهيد هزينه چنداني براي تعويض درب منزل خود داشته باشيد، كافي است با كمك چند تخته چوب، درب ورودي را ضخيم تر و سنگين تر كنيد. افزايش وزن درب اتاقها، تاثير زيادي روي ميزان انتقال صدا مي گذارد و يكي از گزينه هاي خوب براي عايق صدا در منزل محسوب مي شود.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.