اتصالات پيچي پلي اتيلن

تعمير تلويزيون ايكس ويژن

اتصالات پيچي پلي اتيلن

۲۰ بازديد

اتصالات پيچي پلي اتيلن از انواع پر مصرف در اين زمينه محسوب ميشوند اين نوع از اتصالات پلي اتيلن توسط يك واشر و پكينگ داخلي از جنس پلي پروپيلن طي فرايند ساده اي آببندي و بسته ميگردند . اتصالات پيچي پلي اتيلن محدود به يك نوع فشار كاري حداكثر ۱۰ اتمسفر و رنج سايز ۲۰ ميليمتر الي ۱۲۵ ميليمتر ميباشند .

از اتصالات پلي اتيلن پيچي در پروژه هاي كه سايز آنها كمتر از ۱۲۵ ميليمتر باشد ميتوان استفاده نمود هرچند در مقايسه با اتصالات جوشي پلي اتيلن از قيمت بالاتري برخوردار است اما كليه هزينه هاي جوشكاري و حمل و نقل را به نسبت قيمت كاهش داده و سريعتر به انجام ميرساند .

اتصالات پيچي پلي اتيلن داراي قابليتهاي ديگري نيز ميباشند كه در مقايسه با انواع جوشي آن از عملكرد بهتري نيز برخوردارند و اينكه ميتوان از اين اتصالات به صورت چند باره نيز استفاده نمود .اتصالات پلي اتيلن پيچي در انواع زانو ,سراهي ,انواع كمربندهاي پلي اتيلن ,كپ و انشعابات ديگر ميباشند كه هر دسته داراي چندين سايز از همان محصول ميباشد.

اتصالات پلي اتيلن پيچي يا همان رزوه اي پلي اتيلن به خوبي آببندي كرده و در شرايط مختلف كه امكان جوشكاري و نصب به وسيله دستگاه جوش نباشد ميتوان از اين اتصالات بهره جست لذا محدوديتهاي سايزي تنها عامل بازدارنه جهت استفاده از اين اتصالات ميباشد .

اطلاعات فني و اجزاي اتصالات پيچي پلي اتيلن

از اتصالات پيچي پلي اتيلن در پروژه‌هاي آبرساني و سيستم‌هاي آبياري تحت فشار قطره‌اي و باراني استفاده مي‌شود. اين اتصالات خصوصاًدر پروژه‌هاي كوچك با لوله‌هاي سايز پايين مصرف زيادي دارند. قابليت استفاده چندين باره و امكان انتقال آنها به پروژه ديگر، از مزاياي اتصالات پيچي پلي اتيلن است.

موارد استفاده و كاربرد اتصالات پيچي پلي اتيلن

  • شبكه‌هاي آبرساني (آب شرب) شهري و روستايي
  • سيستم‌هاي آبياري تحت فشار (قطره‌اي و باراني) در كشاورزي
  • شبكه‌هاي آبرساني غيرشرب و فضاي سبز خانگي، پارك‌ها و بوستان‌ها
  • تأسيسات انتقال مواد شيميايي، اسيدي و قليايي
  • آبرساني و فاضلاب صنعتي

معرفي قسمت‌ها و اجزاي مختلف اتصالات پيچي پلي اتيلن

اجزاي اتصالات پيچي پلي اتيلن

۱ – اسپيلت

جنس اسپيلت در اتصالات پيچي پلي اتيلن از پلي استال است كه ترموپلاستيكي سخت بوده و در برابر مواد شيميايي و همچنين تنش‌هاي فيزيكي مقاوم و پايدار مي‌باشد. وظيفه اسپيلت جلوگيري از بيرون زدن لوله پلي اتيلن از داخل اتصال در فشارهاي بالا مي‌باشد.

۲ – بوشينگ

بوشينگ از جنس پلي اتيلن است و درون اتصالات پلي اتيلن بين اسپليت و اورينگ قرار مي‌گيرد. بوشينگ در زمان اتصال روي قطعه فشاري مضاعف به اورينگ وارد نموده و باعث آب‌بندي اتصال پيچي پلي اتيلن مي‌شود.

۳ – اورينگ

اورينگ از جنس لاستيك مي‌باشد و وظيفه آن آب‌بندي كردن اتصالات پيچي روي لوله پلي اتيلن است. اورينگ بايستي قابل انعطاف و مقاوم در برابر فشار باشد.

۴ – بدنه و سرپيچ

جنس بدنه اتصالات پيچي پلي اتيلن از پلي پروپيلن مي‌باشد و در مقابل فشار، ضربه فيزيكي و تغييرات شيميايي مقاوم است. پلي پروپيلن در مقايسه با پلي اتيلن مقاوم تر و در مقابل اشعه خورشيد از استحكام بالايي برخوردار است .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.